CHICAGO - United Airlines gaat de gehele mainline-vloot van AVOD-schermen voorzien, zodat passagiers altijd een schermpje hebben om films of tv-series te kijken. Dat heeft de Amerikaanse maatschappij onthuld bij de presentatie van de mega-order voor 270 toestellen.
Die 270 nieuwe vliegtuigen (200 Boeing 737 MAX’en en 70 Airbus A321neo’s) worden allemaal voorzien van persoonlijke entertainmentschermen en WiFi. United gaat de huidige vloot upgraden met dezelfde voorzieningen, zodat passagiers een consistente ervaring geboden wordt.
Momenteel heeft nog een groot deel van de narrowbody-vloot geen entertainmentschermen, in tegenstelling tot de widebody’s. Uiterlijk in 2025 moet de gehele mainline-vloot van schermen voorzien zijn. De regionale United Express-vluchten van partnerairlines vallen daar niet onder.
Behalve de toevoeging van schermen worden de vliegtuigen ook voorzien van grotere bagagebakken, zodat de kans groter is dat alle passagiers hun handbagage mee kunnen nemen in de cabine.
Andere aanpak
In de Verenigde Staten kiezen de vier grote airlines elk voor een eigen aanpak als het op on board entertainment aankomt. Delta voorziet net als United (vrijwel) de hele vloot van schermpjes, terwijl American en Southwest inzetten op streaming naar de eigen apparaten van passagiers.
Dit in tegenstelling tot Europa, waar bijna geen enkele luchtvaartmaatschappij nog schermpjes aanbiedt op short- en mediumhaul-vluchten. Daar staat tegenover dat vliegen in Europa doorgaans goedkoper is dan in de Verenigde Staten.
Bron : luchtvaartnieuws